Українцям є чим пишатися, що запропонувати й чим конкурувати: на Конгресі обговорили Програму "Зроблено в Україні"
У Чернівцях під час засідання Конгресу місцевих та регіональних влад за участі Президента України Володимира Зеленського було презентовано програму економічної політики «Зроблено в Україні». Завдяки її реалізації громади матимуть можливість заробляти кошти на власні, розвиваючи внутрішнє виробництво.
Програмі була присвячена окрема панель, участь в роботі якої взяли представники влади усіх рівнів та бізнесу.
«Оборонно-промисловий комплекс є пріоритетом, бо війна, і нам потрібно бути швидшими за ворога. Але так само важливий бізнес, який дає робочі місця. Також через війну з’явився релокований бізнес. Хочу, щоб ви зрозуміли, чому ми їдемо в регіони: ми хочемо допомогти бізнесу», — заявив Президент.
Він також поспілкувався з представниками бізнесу та відповів на їхні запитання.
Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, у свою чергу, запевнив, що влада сьогодні стимулює вітчизняні виробничі потужності, адже купуючи українське, ми повертаємо 40% коштів назад до бюджету. А саме з внутрішніх ресурсів Україна зараз фінансує сектор безпеки та оборони.
«Саме в руках держави сьогодні перебуває ключ до розвитку вітчизняних виробничих потужностей. Ми можемо на це впливати за чотирма основними напрямами: програми стимулювання попиту, доступні кредити та гранти, залучення інвестицій у реальний сектор економіки та розвиток орієнтованої на експорт переробки», — сказав він.
Перша віцепрем’єр-міністерка — міністерка економіки України Юлія Свириденко зазначила, що головною задачею в рамках політики «Зроблено в Україні» є надання громадам додаткових можливостей стимулювати економічну активність на своїх територіях.
«Це підтримка нашої економічної стійкості і це збільшення доходів місцевих бюджетів. Іншими словами, «Зроблено в Україні» – це можливість громадам заробити самим на свої потреби, розвиваючи внутрішнє виробництво», – зазначила вона.
У 2024 році на різні програми розвитку виробників закладено понад 45 млрд гривень. Ця сума є рекордною за останні роки.
Кошти спрямовані на три ключові напрямки:
- розвиток виробництва через стимулювання попиту на українські товари з боку держави, приватного сектору і громадян;
- інвестиції в реальний сектор через доступ до дешевих грошей, промислової інфраструктури та стимулів;
- збільшення несировинного експорту через відкриття доступу до ринків і кспортне фінансування.
Частку з цих коштів отримають всі регіони України. Варто зазначити, що це не субвенції, а гроші, які зможуть використати підприємці регіону, долучаючись до грантових програм, пільгових кредитів, індустріальних парків тощо.
Наразі готується каталог, до якого українські товари і виробники. У ньому громади зможуть знайти інформацію про українських виробників за певним напрямком.
Також триває запуск нової програми для стимулювання купівлі українського серед громадян — кешбек на українські товари. Ця опція може стати доступною вже у липні.
«Такий невеликий стимул може мотивувати людей частіше відкривати для себе українське, пробувати і руйнувати стереотипи. Бо їх, на жаль, в суспільстві досі багато», — наголосила Юлія Свіріденко.